Regulamin Prywatnego Gabinetu Psychoterapii
Klinika Psychologii

§1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady świadczenia usług psychologicznych przez firmę „PSK Seweryn Korczak”, zarejestrowaną w CIDG pod nr NIP: 9661777003, Regon: 147276975, zwany dalej „Gabinetem”, którego właścicielem jest Seweryn Korczak (zwany dalej „Właścicielem” lub/i „Psychologiem”).
  2. Gabinet oferuje konsultacje psychologiczne osobiście w gabinecie przy ul. Złotej 59 w Warszawie oraz zdalnie z wykorzystaniem narzędzi do komunikacji na odległość (video, telefon).
  3. Regulamin jest dostępny w Gabinecie oraz na stronie internetowej www.klinikapsychologii.pl.
  4. Definicje:
    • Specjalista, Terapeuta – osoba posiadająca wiedzę z zakresu psychologii oraz posiadająca odpowiednie wykształcenie kierunkowe w tej dziedzinie mająca stopień conajmniej magistra.
    • Pacjent – Osoba na rzecz której są świadczone usługi psychologiczne. Może być to dziecko jak i osoba pełnoletnia.
    • Psychoterapeuta – Specjalista z dziecięcy psychoterapii, który ukończył conajmniej II rok szkolenia podyplomowego z dzieciny psychoterapii.
    • Sesja terapii/psychoterapii – Regularne spotkania terapeutyczne odbywające się z Pacjentem pacjentem, prowadzone przez Specjalistę. Sesje terapii mogą być indywidualne, dla par oraz grupowe. Częstotliwość tych spotkań może być dwa razy w tygodniu, raz w tygodniu, raz na dwa tygodnie.

§2 Odwoływanie wizyt zakupionych w pakiecie

  1. W przypadku zakupienia pakietu wizyt, szczegóły dotyczące jego płatności, odwoływania oraz realizacji tych wizyt podlegają dodatkowemu regulaminowi (kliknij tutaj).

§3 Prawa i obowiązki pacjenta

  1. Pacjent ma prawo do:
    1. otrzymania profesjonalnej pomocy psychologicznej,
    2. wglądu do swojej dokumentacji medycznej,
    3. poszanowania swojej godności i prywatności.
    4. zmiany sposobu odbycia konsultacji tj. z wizyty stacjonarnej na wizytę online.
  2. Pacjent jest zobowiązany do:
    1. punktualnego stawienia się na umówione wizyty,
    2. poinformowania psychologa o wszelkich istotnych zmianach w swoim stanie zdrowia,
    3. dokonywania zapłaty za realizację zamówionych usług,
    4. poinformować specjalistę nie później niż 15 minut przed konsultacją, że chce dokonać zmiany sposobu konsultacji ze stacjonarnej na online,
    5. przestrzegania niniejszego regulaminu,
    6. przestrzegania zasad kontraktu terapeutycznego.

§4 Prawa i obowiązki psychologa

  1. Psycholog ma prawo do:
    1. odmowy świadczenia usług psychologicznych bez podawania przyczyn,
    2. odmowy świadczenia usługi psychologicznej w przypadku, gdy pacjent znajduje się w stanie nietrzeźwym lub istnieje podejrzenie, że jest pod wpływem substancji niedozwolonych (narkotyki i pochodne), przy jednoczesnym prawie do żądania pełnej zapłaty za usługę, która nie zostanie zrealizowana z winy pacjenta.
    3. zachowania tajemnicy zawodowej, z zastrzeżeniem punktu 2 oraz §5.
  2. Zwolnienie z tajemnicy zawodowej:
    1. Gdy istnieje podejrzenie popełnienia przestępstwa przez pacjenta przeciwko życiu i zdrowiu oraz mieniu.
    2. W przypadku zwolnienia psychologa przez sąd z tajemnicy zawodowej, jest on zobowiązany do postanowienia sądu, a tym samym ujawnienia szczegółów dotyczących oddziaływań psychologicznych i terapeutycznych.
  3. Psycholog jest zobowiązany do:
    1. świadczenia usług psychologicznych zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz zgodnie z aktualną wiedzą psychologiczną.
    2. prowadzenia dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
    3. poddawania się regularnej superwizji u certyfikowanego specjalisty z dzieciny psychoterapii poznawczo-behawioralnej.

§5 Tajemnica zawodowa

  1. Psycholog, co do zasady, związany jest tajemnicą zawodową. Zasady te regulują poszczególne przepisy prawa, w tym ustawa o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów.
  2. Istnieją sytuacje, w których psychologol / specjalista zwolniony z tajemnicy zawodowej:
    1. Zgoda pacjenta: Najczęstszym przypadkiem zwolnienia z tajemnicy zawodowej jest wyraźna zgoda pacjenta. Zgoda ta powinna być świadoma i dobrowolna, a pacjent powinien być poinformowany o konsekwencjach jej udzielenia.
    2. Zagrożenie życia lub zdrowia: Psycholog może ujawnić informacje objęte tajemnicą, jeśli jest to niezbędne dla zapobieżenia popełnieniu przestępstwa przeciwko życiu lub zdrowiu, w tym zapobieżenia samobójstwu lub ciężkiemu uszkodzeniu ciała. Działa tu zasada wyższej konieczności.
    3. Podejrzenie przestępstwa przeciwko małoletniemu: Psycholog ma obowiązek zawiadomić prokuratora lub policję o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przeciwko wolności seksualnej lub obyczajności na szkodę małoletniego, nawet bez zgody pacjenta (dotyczy to również przypadków, gdy dowiedział się o tym w toku superwizji).
    4. Orzeczenie sądu: Sąd może zwolnić psychologa z tajemnicy zawodowej w toku postępowania sądowego. Dzieje się tak zazwyczaj w sprawach karnych, ale również w niektórych sprawach cywilnych, np. dotyczących opieki nad dziećmi.
    5. Ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie: W pewnych okolicznościach, związanych z przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie, psycholog może być zobowiązany do udzielenia informacji instytucjom wspierającym ofiary przemocy.
    6. Obowiązek informacyjny wobec organów państwowych: W niektórych przypadkach, przepisy specjalne nakładają na psychologa obowiązek przekazywania informacji organom państwowym, np. w związku z przeciwdziałaniem terroryzmowi lub chorobom zakaźnym.

§6 Oznaczenia firmy

  1. Wszelkie prawa do nazwy oraz identyfikacji marki – będącym znakiem towarowym – stanowią własność intelektualną firmy (PSK SEWERYN KORCZAK, wpisany do CIDG pod numerem NIP 9661777003, należącą do Seweryna Korczaka) i są prawnie chronione.
  2. Firma działa pod nazwą marketingową „Prywatny Gabinet Psychoterapii Klinika Psychologii”.
  3. Firma może używać nazw skróconych: “Gabinet Psychoterapii Klinika Psychologii” oraz „Klinika Psychologii”.

§7 Siedziba i miejsce udzielania usług psychologicznych

  1. Firma nie ma stałej siedziby funkcjonowania.
  2. Usługi psychologicznie są udzielane:
    1. stacjonarnie, miejscem świadczenia usług stacjonarnie są pomieszczenia mieszczące się pod adresem: Budynek Skylight, ul. Złota 59, 00-120 Warszawa, piętro 14.
    2. zdalnie, tj. za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności w rozumieniu przepisów prawa polskiego art. 3 ust. 1 u.d.l.
  3. Firma może świadczyć specjalistyczne usługi psychologiczne na rzecz zakładów leczniczych zgodnie z zawartymi umowami.

§8 Sposób umawiania wizyt i czas realizacji usług psychologicznych

  1. Wszystkie konsultacje i usługii psychologiczne są umawiane za pośrednictwem portalu zewnętrznego, którego dostawcą jest ZnanyLekarz.pl (ZnanyLekarz Sp. z o.o. ul. Kolejowa 5/7 01-217 Warszawa, Polska NIP: 7010224868. KRS: 0000347997. REGON: 142276657).
  2. Czas realizacji usług od momentu ich zamowienia wynosi do 6 tygodni. Długość tego czasu jest uzależniona od terminu w jakim Pacjent postanowił zarezerować konsultację (spotkanie z psychologiem).

PŁATNOŚCI I SPOSOBY ODWOŁYWANIA WIZYT

§9.Platności i Wysokość opłat za usługi

  1. świadczone usługi są dla pacjenta odpłatne.
  2. Świadczone usługi nie są refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
  3. Usługi udzielane są w terminie uzgodnionym z pacjentem w ramach możliwości Gabinetu, w godzinach jego otwarcia.
  4. Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe usługi pacjent obowiązany jest uiścić należności.
  5. Psycholog pobiera opłaty zgodnie z cennikiem w przypadku udzielania usług psychologicznych pacjentowi, który indywidualnie opłaca wizytę (wizyta prywatna).
  6. Wysokość aktualnych opłat określa cennik, znajdujący się na stronie https://www.znanylekarz.pl/seweryn-korczak/psycholog-psychoterapeuta/warszawa Informacje na temat cen można też uzyskać bezpośrednio u psychologa.
  7. Opłaty za usługi dostępne w Gabinecie mogą ulec zmianie. Pacjenci uczestniczący w cyklicznej psychoterapii są informowani o zmianach cennika przez psychoterapeutów, z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.
  8. W przypadku usług, które nie dotyczą cyklicznej psychoterapii, ceny mogą być zmieniane i kształtowane w sposób dowolny bez uprzedniego informowania pacjentów.
  9. Uszczegółowienie zasad realizacji i płatności za usługi psychologiczne stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.

§ 10. Sposoby płatności

  1. Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wizytę.
  2. Płatności za wizyty stacjonarne odbywają się w rejestracji (dla pacjentów korzystających z wizyty u psychiatry, psychologa klinicznego, seksuologa) oraz w formie elektronicznej poprzez link do e‑płatności (dla pacjentów korzystających z psychoterapii).
  3. Płatności za wizyty online odbywają się przed wizytą poprzez system płatności online lub przelewem i są warunkiem jej odbycia. Dane do przelewu oraz kwotę przekazuje Rejestracja lub specjalista prowadzący.
  4. Dostępnymi w KLINICE PSYCHOLOGII formami płatności są:
    1. gotówka
    2. karta płatnicza
    3. BLIK
    4. system płatności online
    5. wpłaty na konto
    6. system płatności elektronicznej poprzez link do e‑płatności.
  5. W przypadku płatności online za cykliczne sesje psychoterapeutyczne, Specjalista może zażądać oplaty jednorazowo za cały miesiąc z góry, w pierwszym tygodniu miesiąca.
  6. Nieopłacenie wizyty online przed terminem skutkuje jej nieodbyciem, co nie zwalnia z opłaty za nią. W trakcie cyklicznych spotkań terapeutycznych, w szczególnych sytuacjach istnieje możliwość omówienia braku płatności z terapeutą prowadzącym i ustalenia innego terminu płatności.
  7. Szczegóły dotyczące płatności zostały uzupełnione o załącznik tj. „Załącznik nr 1 do Regulaminu – zasady rezerwacji i płatności”.

§ 11 Zasady odwoływania wizyt

  1. Jeżeli wizyta nie może się odbyć, należy ją odwołać przekazując informację terapeucie prowadzącemu.
  2. Wizyta diagnostyczna (z wyłączeniem diagnostyki psychologicznej dzieci, psychiatrii dorosłych i dzieci, konsultacji przed psychoterapią) może być odwołana najpóźniej 48 godziny przed jej terminem. Odwołanie po tym terminie lub niepojawienie się na wizycie skutkuje koniecznością wniesienia pełnej opłaty, co wynika z konieczności zarezerwowania czasu specjalisty w tym terminie.
  3. Sesje w stałym procesie psychoterapii są płatne, również w przypadku nieobecności pacjenta. Zasady uczestnictwa w psychoterapii i płatności są ustalane indywidualnie z psychoterapeutą w ramach zawieranego kontraktu terapeutycznego i w zależności od sposobu pracy psychoterapeuty mogą nieco się różnić.
  4. Wszystkie konsultacje można odwołać lub przenieść na inny nie później niż 48 przed terminem rozpoczęcia jej rozpoczęcia. W przypadku konsultacji nieodwołanych lub odwołanych w czasie krótszym niż 48 godzin przed planowanym terminem ich realizacji, wymagają uregulowania 100% płatności ceny usługi).
  5. Nieodbycie lub nieodwołanie sesji przez pacjenta według powyższych zasad jest odpłatne niezależnie od jej przyczyny i od wydarzeń losowych.
  6. W przypadku zakupienia pakietu wizyt, szczegóły dotyczące jego płatności oraz realizacji tych wizyt podlegają oddzielnemu regulaminowi (kliknij tutaj).
  7. Pacjent ma prawo dokonać zmiany sposobu konsultacji ze stacjonarnej na online maksymalnie do 15 minut przed jej realizacją. Wówczas o tym fakcie musi skutecznie poinformować Terapeutę.
  8. Opłacone usługi z zakresu diagnostyki psychologicznej dzieci i młodzieży, diagnozy psychologicznej osób dorosłych, konsultacji przed rozpoczęciem psychoterapii oraz Konsultacje przed rozpoczęciem procesu diagnozy nie podlegają zwrotowi (opłata za usługę) ani zmianie terminu na inny, w szczególności gdy się nie odbyły (lub nie mogą odbyć się) z winy pacjenta (niezależnie od okoliczności i przyczyn).

POZOSTAŁE ZASADY

§ 12. Rodzaj prowadzonej działalności i zakres udzielanych usług psychologicznych

  1. Firma wykonuje działalność psychologiczną w postaci ambulatoryjnych świadczeń pomocy psychologicznej w dziedzinach:
    1. seksuologia,
    2. psychologia kliniczna,
    3. psychoterapia.

§ 13. Zasady udzielania odpłatnych świadczeń zdrowotnych

  1. Spóźnienie pacjenta na wizytę będzie skutkowało skróceniem czasu jej trwania o długość spóźnienia.
  2. Jeśli na zaplanowaną sesję partnerską zjawia się tylko jeden z partnerów, terapeuta, w zależności od ustaleń przyjętych z parą, może odmówić prowadzenia sesji bez obecności obu partnerów, co nie zwalnia z opłaty za sesję.
  3. Wizyty, które nie odbywają się z powodu nieobecności specjalisty nie są płatne.
  4. W przypadku odwołania wizyty przez specjalistę w miarę możliwości jest proponowane spotkanie w innym terminie.
  5. W przypadku spóźnienia specjalisty sesja zostaje przedłużona o czas spóźnienia, lub czas ten zostaje odrobiony w innym, wspólnie ustalonym terminie.
  6. Brak obecności w procesie psychoterapii przez dwie kolejne wizyty przy jednoczesnym braku ich odwołania i braku płatności skutkuje zwolnieniem rezerwacji stałego terminu.
  7. W przypadku wizyt pierwszorazowych i konsultacji diagnostycznych, dwukrotna nieobecność przy jednoczesnym braku odwołania wizyt uniemożliwia kontynuację współpracy z Gabinetem.
  8. Diagnostyka psychologiczna dzieci prowadzona jest według schematu zakładającego pierwszą wizytę rodziców bez dziecka (dla dzieci w wieku powyżej 3 r.ż. lub z dzieckiem (do 3 r. ż.). Na pierwszej wizycie rodzice zostają poinformowani o dalszym planie diagnostycznym oraz ilości koniecznych do odbycia wizyt, co różni się w zależności od zgłaszanych problemów oraz wieku dziecka.
  9. W przypadku agresywnego lub niezgodnego z zasadami współżycia społecznego zachowywania się pacjenta, specjalista ma prawo odmówić realizacji usługi.
  10. Jeżeli Pacjent odwoła dwie kolejne sesję terapii następujące po sobie (regulaminowo lub nieregulaminowo), by móc kontynuować proces psychoterapii zobowiązany jest do wniesienia opłaty z góry za kolejne 4. konsultacje (spotkania).

§ 14. Sporządzanie dokumentacji

  1. Gabinet prowadzi dokumentację dotyczącą organizacji i funkcjonowania.
  2. Gabinet prowadzi dokumentacją osób korzystających z usług psychologicznych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w przypadku udzielania usług psychologicznych finansowanych przez płatnika innego niż pacjent – także zgodnie z wymogami określonymi przez płatnika usług.
  3. Dokumentacja prowadzona jest w postaci elektronicznej, w systemie ZnanyLekarz.pl.

§ 15. Treść dokumentacji

  1. Dokumentację w Gabinecie prowadzi się zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
  2. W przypadku konieczności poprawienia wpisu elektronicznego z zakończonej wizyty nie wolno modyfikować wpisu podstawowego, lecz należy utworzyć nowy wpis i wskazać, do której wizyty się odnosi. Każda zmiana wpisu musi zawierać wskazanie przyczyny modyfikacji.
  3. Wszelkie dokumenty, które wymagają pisemnego podpisu pacjenta (np. upoważnienie do udzielania informacji o stanie zdrowia), niezwłocznie są wprowadzane do systemu elektronicznego w postaci skanu.

§16 Skargi i reklamacje

  1. Wszelkie spory dotyczące świadczenia usług psychologicznych można zgłaszać do Rzecznika Praw Pacjenta oraz Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej.
  2. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania z usług psychologicznych Klinice Psychologii, ma prawo do złożenia reklamacji. Reklamacje składa się w formie pisemnej, ustnej u specjalisty lub na adres mailowy kontakt@klinikapsychologii.pl. Odpowiedź na reklamację jest udzielana mailowo w terminie 14 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji. W sprawach zawiłych lub w przypadkach wymagających podjęcia czynności wyjaśniających albo skierowania wystąpienia do innych jednostek lub instytucji odpowiedź na reklamację powinna być udzielona w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia reklamacji. W wyjątkowych przypadkach termin ten może być przedłużony na okres do 3 miesięcy.

§17 Ochrona danych osobowych (RODO)

  1. Gabinet przetwarza dane osobowe pacjentów zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO.
  2. Administratorem danych osobowych jest Seweryn Korczak, prowadzący działalność gospodarczą wpisaną do CIDG pod nazwą PSK Seweryn Korczak, NIP 9661777003.
  3. Dane osobowe pacjentów są przetwarzane w celu świadczenia usług psychologicznych oraz w celach archiwalnych.
  4. Pacjentowi przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  5. Szczegółowe informacje dotyczące obowiązku informacyjnego i przekazywania danych przy wykorzystaniu portalu ZnanyLekra.pl dostępne w Załączniku nr 3.

§18 Cele i Zadania

  1. Celem Gabinetu jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnej pomocy psychologicznej –usług specjalistycznych w zakresie zdrowia psychicznego, zachowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz wykonywanie innych działań wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych, regulujących zasady ich wykorzystania wobec pacjentów wymagających usług ambulatoryjnych.
  2. Do zadań Gabinetu należy:
    • udzielanie ambulatoryjnych specjalistycznych usług w zakresie zdrowia psychicznego, w tym w szczególności – diagnostyka, opiniowanie i leczenie;
    • udzielanie indywidualnych i rodzinnych porad i konsultacji;
    • działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu edukację i profilaktykę zdrowia;
    • współudział w prowadzeniu badań naukowych i prac badawczo-rozwojowych w powiązaniu z udzielaniem świadczeń zdrowotnych i promocją zdrowia;

§19 Postanowienia końcowe

  1. Sprawy techniczne związane z funkcjonowaniem serwisu do umawiania usług (ZnanyLekarz.pl) należy kierować bezpośrednio do dostacy. Gabinet nie ponosi odpowiedzialności za poprawność działania serwisu ZnanyLekarz.pl .
  2. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji.
  3. Regulamin dotyczy realizacji usług psychologicznych w formacie stacjonarnej (w Gabinecie Psychoterapeutycznym) oraz online (z wykorzystaniem środków do komunikacji na odległość).
  4. Gabinet zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu.
  5. Załącznikiem do niniejszego regulaminu jest dokument Obowiązek Informacyjny.

Załączniki do pobrania:

  1. Oświadczenie – zgoda opiekuna prawnego na objęcie dziecka oddziałowywaniem terapeutycznym
  2. Kontrakt terapeutyczny
  3. Obowiązek Informacyjny RODO
  4. Załącznik do Regulaminu – zasady rezerwacji i płatności

Data publikacji regulaminu: 2024-08-01

cww trust seal