Załącznik nr 1 do Regulaminu – zasady rezerwacji i płatności

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Załącznik określa dodatkowe zasady i warunki korzystania z usług świadczonych przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu.
  2. Nieniejszy Załącznik jest uzupełnieniem oraz uszczegółowieniem Regulaminu „Regulamin Prywatnego Gabinetu Psychoterapii Klinika Psychologii” i jest w stosunku do niego podrzędny.
  3. Usługodawca świadczy usługi zgodnie z przepisami prawa polskiego oraz postanowieniami niniejszego Załącznika.
  4. Niniejszy Załącznik (dalej jako „Regulamin II” lub/i „Załącznik”) dookreśla zakres i warunki świadczenia usług, przez Seweryna Korczaka prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą PSK Seweryn Korczak bez siedziby głównej (adres Gabinetu: w Warszawie 00-120, ul. Złota 59 pok. 1401), NIP: 9661777003, Regon: 147276975, firma działa pod nazwą marketingową Prywatna Praktyka Psychoterapii Klinika Psychologii (dalej jako „Usługodawca” lub „Klinika”) na rzecz osób fizycznych za pośrednictwem witryny internetowej znajdującej się pod adresem elektronicznym www.klinikapsychologii.pl (dalej jako „Serwis”) wykorzystującej system rejestracji online ZnanyLekarz.pl, a także e-mail lub telefonicznie.
  5. Usługodawca za pomocą Portalu Pacjenta świadczy usługi umożliwiające Pacjentom dokonywanie rezerwacji i/lub zakupu Wizyty w placówkach stacjonarnych Usługodawcy, zakupu Wizyty Domowej realizowanej w miejscu zamieszkania Pacjenta oraz zakupu i odbycia E-Wizyty prowadzonej przez lekarzy i specjalistów Usługodawcy z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
  6. Załącznik ten stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1422 z późn. zm.).
  7. Postanowienia niniejszego Załącznika obejmują zakup usług za pośrednictwem Sklepu internetowego (https://klinikapsychologii.pl/?post_type=product), który sluży tylko i wyłącznie do opłacania już umówionych wizyt na Portalu Pacjenta.

§ 2. Zakres definicji

  1. Portal Pacjenta / Portal – ZnanyLekarz.pl to platforma informatyczna, której dostawcą jest ZnanyLekarz.pl Sp. z o.o. (z siedzibą w Warszawie 01-217, przy ul. Kolejowej 5/7 wpisaną do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS: 0000347997, NIP: 7010224868, Regon: 142276657) która umożliwia rezerwację i/lub zakup Wizyty w placówkach stacjonarnych Usługodawcy i przeprowadzenie przez Specjalistów Usługodawcy E-Wizyty z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej. Zasady świadczenia usług informatycznych określa Regulamin świadczenia usług przez ZnanyLekarz.pl dostępny na ich stronie. Portal Pacjenta ma swojego dostawcę płatności.
  2. Pacjent – Pacjentem w rozumieniu niniejszego Załącznika jest pełnoletnia osoba fizyczna, która korzysta lub zamierza skorzystać z usług Serwisu oraz Portalu Pacjenta bez bezpośredniego związku z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Pacjentem w rozumieniu niniejszego Załącznika może być również osoba niepełnoletnia, za wyraźną zgodą jej opiekuna lub przedstawiciela ustawowego. Pracownik Kliniki jest uprawniony do żądania w każdym czasie przedłożenia stosownej zgody oraz do odmowy świadczenia Wizyt i E-Wizyt w przypadku braku takiej zgody.
  3. Wizyta – spotkanie Pacjenta ze specjalistą w placówce stacjonarnej.
  4. E-Wizyta – konsultacja Pacjenta ze specjalistą za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
  5. Specjalista – osoba mające odpowiednie kwalifikacje zawodowe z zakresu psychologii i/lub seksuologii i/lub psychoterapii. Kwalifikacje te są potwierdzone przez odpowiedni dokument/dyplom świadczący o uzyskanych kwalifikacjach.
  6. Usługi psychologiczne – obejmuje wszelkie działania podejmowane przez specjalistów z zakresu psychologii i psychoterapii na rzecz Pacjentów, mające na celu diagnozę, terapię, wsparcie psychologiczne oraz doradztwo w zakresie zdrowia psychicznego. Szczegółowy zakres usług oraz ich cena są dostępne w Serwisie www.klinikapsychologii.pl .
  7. Gabinet – jest to miejsce świadczenia usług psychologicznych przez Specjalistów. Każdorazowo gdy mowa o Gabinecie, mowa o adresie Prywatnej Praktyki Psychoterapeutycznej Klinika Psychologii (adres: ul. Złota 59, 00-120 Warszawa), której właścicielem jest firma PSK SEWERYN KORCZAK.
  8. Voucher – to elektroniczny bon dostępny do zakupu na stronie internetowej KlinikaPsychologiipl w zakladce Sklep. Stanowi on formę płatności (przedplata) za wcześniej zarezerwowaną usługę psychologiczną na Portalu Pacjenta. Voucher może być wykorzystany wyłącznie na opłacenie usług oferowanych przez Klinikę Psychologii, chyba że dla danej usługi został sporządzony oddzielny regulamin określający inne zasady jego realizacji w skazany w karcie produktu. Voucher ma charakter immieny i nie można go odstąpić innej osobie.

§ 3. Rezerwacja i Zakup Wizyty, i E-Wizyt

  1. Rezerwacji i zakupu Wizyt oraz E-Wizyt można dokonać za pośrednictwem Portalu Pacjenta, mailowo oraz telefonicznie.
  2. Rezerwacja Wizyt i E-Wizyt jest możliwa po uprzednim założeniu konta w Portalu Pacjenta.
  3. Pacjent zobowiązany jest do podania prawdziwych danych podczas rejestracji i rezerwacji.
  4. Pacjent ma możliwość dokonania rezerwacji (bez opłacenia Wizyty z góry – z zastrzeżeniem ust. 7 i 8 poniżej) lub zakupu (opłacenie Wizyty z góry) zgodnie z cennikiem umieszczonym w Serwisie, Wizyty odbywającej się w stacjonarnej placówce Usługodawcy. Do prawidłowej rezerwacji niezbędne jest:
    • podanie imienia i nazwiska, identyfikatora Pacjenta (numeru PESEL), adresu (nazwa miejscowości, ulica, numer domu, kod pocztowy, numer lokalu) oraz numeru telefonu. Podanie tych danych ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do dokonania rezerwacji i/lub zakupu Wizyty i/lub wystawienia recepty,
    • za pomocą Serwisu za pośrednictwem formularza rejestracyjnego i harmonogramu Wizyt zamieszczonego w Serwisie poprzez podanie co najmniej imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, numeru PESEL, adresu e-mail oraz numeru telefonu. Podanie tych danych ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do dokonania rezerwacji i/lub zakupu Wizyty.
  5. Ceny za Wizyty/E-wizyty podawane są w złotych polskich i są cenami brutto tzn. zawierają podatek VAT.
  6. Jeżeli Pacjent samodzielnie rezerwujący wizyty w Portalu Pacjenta, jest zobligowany do natychmiastowego jej opłacenia przy wykorzystaniu dostawcy płatności ZnanyLekarz.pl. W przypadku gdy w ciągu 30 minut opłata nie zostanie dokonana, Wizyta/E-Wizyta zostanie anulowana.
  7. Rezerwacja i/lub zakup Wizyty odbywa się poprzez wybór specjalisty, miejsca wizyty (placówki stacjonarnej), daty i godziny wizyty oraz potwierdzenie swojego wyboru poprzez kliknięcie przycisku „Umów wizytę”.
  8. Pacjent – w przypadkach Specjalistów Usługodawcy ściśle wskazanych w Serwisie – ma możliwość rezerwacji Wizyty za pośrednictwem Portalu lub telefonicznie bez jej opłacenia z góry, z tym zastrzeżeniem, że dotyczy to Pacjentów korzystających z usług wskazanego specjalisty Usługodawcy po raz kolejny w odniesieniu do wizyt stacjonarnych. W takim przypadku płatność za Wizytę następuje w placówce z góry przed rozpoczęciem Wizyty stacjonarnej.
  9. Specjalista może zażądać opłaty od pacjenta. Odstąpienie od zasady opisanej punkcie 8, par. 3 ma odniesienie do pacjentów, którzy w przeszłości odwoływali wizyty lub/i uczęszczają w sposób nieregularny w procesie psychoterapii oraz ma to zastosowanie do pacjentów rezerwujących tylko E-Wizyty. W takim przypadku pacjent jest zobligowany do dokonania opłaty w ciągu 24h od dokonania rezerwacji przez Specjalistę.
  10. W przypadku dokonywania przez Pacjenta rezerwacji Wizyty po raz pierwszy u wybranego przez Pacjenta Specjalisty Usługodawcy, Usługodawca zastrzega sobie możliwość pobrania od Pacjenta opłaty za rezerwację Wizyty w wysokości pełnej ceny należnej za Wizytę.
  11. W przypadku zakupu Wizyty za pośrednictwem Serwisu, płatności dokonywane są przez Pacjenta za pośrednictwem serwisu płatności PayU (PayU S.A., ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, posiadająca NIP: 779-23-08-495). Zakup ten jest równoznaczny z tym, że Pacjent oświadcza iż ma już dokonaną rezerwację w Portalu.
  12. W przypadku dokonywania zakupu Wizyty telefonicznie, Usługodawca przesyła na wskazany przez Pacjenta w trakcie zakupu adres e-mail lub numer telefonu link do dokonania płatności za zakupioną Wizytę. Płatność dokonywana jest przez Pacjenta za pośrednictwem serwisu płatności PayU (PayU S.A., ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, posiadająca NIP: 779-23-08-495) lub – w razie braku możliwości płatności za pośrednictwem serwisu płatności PayU np. z powodu awarii – za pośrednictwem przelewu bankowego na rachunek bankowy Usługodawcy w terminie wskazanym przez Usługodawcę wraz z przesłanym linkiem do dokonania płatności. W przypadku braku płatności w wyznaczonym terminie Wizyta zostanie anulowana.
  13. Po skutecznym dokonaniu rezerwacji Wizyty Pacjent otrzymuje na podany przez siebie w trakcie rezerwacji adres e-mail lub numer telefonu – odpowiednio wiadomość e-mail lub sms z potwierdzeniem daty i godziny Wizyty.
  14. W przypadku skutecznego zakupu Wizyty, tj. dokonania płatności za Wizytę i zaksięgowania środków na rachunku Usługodawcy, Pacjent otrzymuje na podany przez siebie w trakcie rezerwacji adres e-mail lub numer telefonu – odpowiednio wiadomość e-mail lub sms z potwierdzeniem daty i godziny Wizyty.
  15. Pacjent ma możliwość odwołania Wizyty za pośrednictwem Serwisu po zalogowaniu się do swojego konta lub telefonicznie pod numerem telefonu i w czasie wskazanym zgodnie z regulaminem Gabinetu.
  16. Pacjent przed rozpoczęciem Wizyty zostanie poproszony przez Specjalistę o okazanie dokumentu ze zdjęciem potwierdzającym jego tożsamość (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, legitymacja szkolna albo dokument mObywatel) w celu weryfikacji uprawnień do realizacji Wizyty, w tym Wizyty finansowanej ze środków publicznych. Brak okazania takiego dokumentu, z uwagi na następczą niemożność przeprowadzenia weryfikacji może skutkować odmową udzielenia świadczenia, z wyjątkiem stanów nagłych lub w przypadku, gdy ze względu na stan zdrowia nie jest możliwe złożenie oświadczenia o przysługującym prawie do świadczeń opieki zdrowotnej. W takim przypadku osoba, której udzielono świadczenia jest zobowiązana do przedstawienia dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń opieki zdrowotnej albo złożenia oświadczenia zawierającego klauzulę o treści: „Posiadam prawo do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych” – w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia udzielania świadczenia opieki zdrowotnej – pod rygorem obciążenia tej osoby kosztami udzielonych jej świadczeń, w przypadku świadczeń finansowanych ze środków publicznych.
  17. W przypadku umówionych konsultacji, płatności za Wizyty mogą być dokonywane przez Pacjenta za pośrednictwem systemu płatności PayU przez specjalny linkt znajdujący sie w Serwisie.
  18. Pacjent rezerwujący usługę psychologiczną na Portalu Pacjenta i dokonujący za nią oplaty przy wykorzystaniu dostępnych form platności (PayU lub/i przlewem na konto Gabinatu) jednocześnie przyjmuje do wiadomości, że przed rozpoczęciem świadczenia utraci prawo odstąpienia od niej.
  19. Maksymalny czas na wykorzystanie zakupionej usług nie ma zastosowania do świadczonych usług przez Uslugodawcę chyba, że do danej usługi zostanie sporządzony odrębny regulamin.
  20. Wszystkie wizyty i e-wizyty wymagają przedpłaty.
  21. W sklepie internetowym Usługodawcy Pacjent może zakupić vouchery na usługii psychologiczne, na które dokonał rezerwacji za pośrednictwem Poratalu Pacjenta.
  22. Niewykorzystanie vouchera w okresie 1 dnia od zakupu skutkuje jego utratą bez możliwości zwrotu środków.
  23. Wykorzystanie vouchera jest równoznaczne z zarezerwowaniem usługii psychologicznej w Portalu Pacjenta.

§ 4. Wymogi techniczne E-wizyty

  1. Do odbycia E-Wizyty niezbędne jest posiadanie urządzenia z dostępem do internetu oraz kamerą i mikrofonem. Usługodawca nie dostarcza urządzeń dla Pacjenta.
  2. Pacjent powinien zapewnić odpowiednie warunki techniczne do przeprowadzenia E-Wizyty.
  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za warunki techniczne po stronie Pacjenta.

§ 5. Odwołanie, spóźnienie lub zmiana terminu Wizyty i/lub E-wizyty

  1. Pacjent ma prawo do odwołania lub zmiany terminu Wizyty i/lub E-Wizyty zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie Gabinetu.
  2. W przypadku spóźnienia na Wizytę lub E-Wizytę, czas konsultacji zostanie skrócony o czas spóźnienia Pacjenta.
  3. W przypadku niedokonania płatności, ale odwołania Wizyty oraz E-Wizyty w czasie krótszym niż 48 godzin, Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty mimo, że wizyta nie została zrealizowana.
  4. W przypadku spóźnienia Pacjenta, czas konsultacji zostanie zmniejszony o czas spóźnienia.
  5. W przypadku niestawienia się Pacjenta na E-Wizytę/Wizytę bez uprzedniego regulaminowego odwołania E-Wizyty/Wizyty, Pacjentowi nie przysługuje zwrot opłaty za E-Wizytę/Wizytę.
  6. W przypadku odwołania konsultacji przez specjalistę, środki podlegają zwrotowi w wysokości 100% lub wizyta zostanie zrealizowana w innym terminie na zasadach określonych w regulaminie Gabinetu.
  7. Uznaje się za nieskuteczne odwołanie w czasie krótszym niż 48 godzin oplaconej usługi przed terminem jej realizacji. Tym samym Pacjentowi nie przysługuje prawo do zmiany terminu na inny.
  8. Pacjentowi nie przysługuje zwrot płatności za wizytę, która objęta była przedpłatą, gdy odwołana została zgodnie z regulaminem (zgodnie z ust. 3. §11. Regulaminu Prywatnego Gabinetu Psychoterapii Klinika Psychologii). W przypadku gdy Pacjent opłacił za usługę, jednak odwołał ją regulaminowo (zgodnie z ust. 3. §11. Regulaminu Prywatnego Gabinetu Psychoterapii Klinika Psychologii). Pacjent może jednak jednorazowo zmienić termin realizacji tej usługii na inny dostęony termin. Nowy termin realizacji usługi musi być wyznaczony i zrealizowany nie później niż w ciągu 7 dni od pierwotnie ustalonej daty. Jednocześnie Usługodawca nie gwarantuje dostępności nowego terminu.
  9. Pacjentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zakupu vouchera, zgodnie z art. 38 pkt 12 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.), ponieważ dotyczy on usług związanych z opieką zdrowotną, jeżeli przedsiębiorca zobowiązuje się do ich świadczenia w oznaczonym terminie.

§ 6. Odpowiedzialność

  1. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie Portalu Pacjenta wynikające z przyczyn niezależnych od Usługodawcy.
  2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości odbycia E-Wizyty z powodu problemów technicznych po stronie Pacjenta.

§ 7. Reklamacje

  1. Szczegółowe informacje zawarto w §16 Skargi i reklamacje „Regulaminu Prywatnego Gabinetu Psychoterapii Klinika Psychologii”.

§ 8. Ochrona danych osobowych

  1. Usługodawca jest administratorem danych osobowych Pacjentów przetwarzanych w związku z korzystaniem z Serwisu oraz świadczeniem usług przez Usługodawcę.
  2. Dane osobowe Pacjentów przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
  3. Usługodawca przetwarza dane osobowe Pacjentów w celu świadczenia usług, w tym rezerwacji i/lub zakupu Wizyt i/lub Wizyt Domowych i/lub E-Wizyt, wystawienia recept, prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej Pacjentów, a także w celu kontaktu z Pacjentami.
  4. Podanie danych osobowych przez Pacjenta ma charakter dobrowolny, jednakże jest niezbędne do korzystania z Serwisu oraz świadczenia usług przez Usługodawcę.
  5. Pacjent ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
  6. Pacjent ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza obowiązujące przepisy prawa.
  7. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych oraz polityki prywatności dostępne są w Polityce Prywatności zamieszczonej na stronie internetowej Serwisu.

§ 9. Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy Załącznik wchodzi w życie z dniem jego opublikowania na stronie internetowej Serwisu.
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu II w każdym czasie. Zmiany Załącznika wchodzą w życie z dniem ich opublikowania na stronie internetowej Serwisu.
  3. W przypadku zmiany Załącznika, Pacjent ma prawo do rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez likwidację konta w Serwisie.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  5. Wszelkie spory wynikłe na tle niniejszego Regulaminu II będą rozstrzygane przez właściwe sądy powszechne.

Data publikacji: 20-01-2025r.