Psychoterapia i wsparcie psychologiczne
Usługa | Opis |
Konsultacja psychologiczna – osoby dorosłe / Psychoterapia indywidualna | Konsultacja prowadzona w formie online oraz stacjonarnej. Jest przeznaczona dla osób od 18 r.ż. |
Konsultacja psychologiczna dla dzieci i młodzieży (pierwszorazowa) | Na pierwszym spotkaniu powinien pojawić się rodzic/opiekun prawny. Jeżeli dziecko posiada 2 rodziców/opiekunów prawnych, warto by oboje pojawili się na spotkaniu. Podczas wizyty robiony jest wstępny wywiad psychologiczny dotyczący dziecka, ogólnych problemów, jak i sytuacji rodzinnej. Przy pierwszym spotkaniu nie jest robiony wywiad z samym dzieckiem. W przypadku dzieci poniżej 15 r.ż., nie ma konieczności by przychodzić na pierwsze spotkanie z dzieckiem. |
Konsultacja psychologiczna dla dzieci i młodzieży (kolejna wizyta) | W przypadku dzieci poniżej 15 r.ż. (przy konsultacjach stacjonarnych), rodzic/opiekun prawny ma obowiązek przyprowadzać i odbierać każdorazowo dziecko. W przypadku gdy dziecko jest odbierane przez inną osobę niż rodzic/opiekun prawny, wymagane jest by zostawić stosowne upoważnienie w formie pisemnej. |
Konsultacja edukacyjna | Konsultacja przeznaczona dla pacjentów pierwszorazowaych, którzy potrzebują wstępnego rozpoznania lub informacji o profilaktyce w zakresie podjęcia terapii lub rozpoczęcia diagnozy. Jest również przeznsaczona dla pacjentów, którzy potrzebują obszerniejszego wytłumaczenia np. w kontekście procesu diagnozy. |
Psychoterapia par LGBT+ (pierwsze spotkanie) | Psychoterapia par LGBTQ+. Jest to konsultacja zapoznawcza. Ma ona na celu wstępną konceptualizację występujących problemów w relacji pary, ustalenia wstępnego celu terapii, procesu postępowania terapeutycznego, jak i ogólną kwalifikację do psychoterapii par. |
Psychoterapia par LGBT+ (kolejna wizyta) | Psychoterapia par LGBTQ+. Częstotliwość spotkań ustalana jest indywidualnie przez terapeutę razem z parą – w różnych przypadkach mogą być optymalnie nierównomierne odstępy pomiędzy sesjami. |
Konsultacja psychologiczna dla par / Psychoterapia dla par (pierwsza wizyta) | Jest to konsultacja zapoznawcza. Ma ona na celu wstępną konceptualizację występujących problemów w relacji pary, ustalenia wstępnego celu terapii, procesu postępowania terapeutycznego, jak i ogólną kwalifikację do psychoterapii par. |
Konsultacja psychologiczna dla par / Psychoterapia dla par (kolejna wizyta) | Częstotliwość spotkań ustalana jest indywidualnie przez terapeutę razem z parą – w różnych przypadkach mogą być optymalnie nierównomierne odstępy pomiędzy sesjami. |
Konsultacja seksuologiczna (pierwsza wizyta i kolejna) | Jest to konsultacja przeznaczona dla osób zmagających się z trudnościami natury seksuologicznej. na pierwszej konsultacji jest przeprowadzany wywiad wstępny oraz przekazana zostaje rekomendacja co do dalszego postepowania terapeutycznego. |
Psychoedukacja online | Psychoedukacja jest procesem edukacyjnym, który pomaga osobom z ADHD zrozumieć swoje zaburzenie i radzić sobie z nim w codziennym życiu. Celem psychoedukacji jest nauczanie technik radzenia sobie z ADHD, takich jak planowanie, organizowanie czasu, kontrola impulsów, czy poprawa koncentracji. Czas trwania konsultacji to 12 spotkań, jednak może on zostać wydłużony – w zależności od potrzeb pacjenta. |
Konsultacja dla rodziców (stacjonarna i/lub online) | Konsultacje mogą dotyczyć problemów dziecka, np. problemów nauce, trudności w sferze emocjonalnej lub w zachowaniu. Jednak może być również tak, że konsultacja nie ma związku z problemami dziecka, ale dotyczy wsparcia rodzica w jego nowej roli, porozmawiania o nowych wyzwaniach, emocjach, wątpliwościach |
ADHD – terapia i diagnostyka
Dzieci i młodzież oraz osoby dorosłe
Usługa | Opis |
Wywiad diagnostyczny wstępny | Na początku psycholog diagnosta przeprowadza wywiad z pacjentem, który ma na celu uzyskanie informacji o jego sytuacji życiowej, zdrowiu psychicznym, problemach emocjonalnych czy dotychczasowych doświadczeniach, a także ewentualnym leczeniu jak i kierunku procesu diagnozy. |
Diagnoza ADHD test DIVA 5.0 | Podczas przeprowadzania wywiadu DIVA-5 (w tym: formułowaniu pytań, przykładów i dopytywaniu) wykorzystuje się wiedzę związaną z różnymi prezentacjami klinicznymi ADHD i wpływem innych czynników m.in. płci, inteligencji, zewnętrznej struktury, ASD, innych zaburzeń np. depresji, statusu socjo-ekonomicznego. |
Test MOXO | MOXO jest innowacyjną i stosunkowo nową metodą badawczą wykorzystywaną w diagnozie oraz terapii zaburzeń uwagi, w tym także ADHD. Test MOXO to zweryfikowane międzynarodowymi badaniami narzędzie pozwalające także na weryfikację skuteczności prowadzonego leczenia zarówno farmakologicznego, jak i psychologicznego |
Diagnoza ADHD dla dorosłych – pakiet | Na konsultacje sklada się: 1. Diagnoza przy wykorzystaniu komputerowego narzędzia diagnostycznego MOXO. 2. Pełen wywiad diagnostyczny DIVA-5 3. Przekazanie wyników ustnie i omówienie otrzymanej diagnozy. 4. Przekazanie wyników badań w wersji papierowej (dokumentacja medyczna). Ta forma badania daje wysoką skuteczność w stawianiu diagnozy występowania ADHD. Dzięki połączeniu dwóch narzędzi, można przyjąć z 95% prawdopodobieństwem słuszność występowania lub wykluczenia ADHD. |
Diagnoza ADHD dzieci i młodzieży – pakiet | Pełna diagnoza ADHD i zaburzeń współwystępujących. Diagnoza obejmuje różne obszary funkcjonowania dziecka, umożliwiając analizę profilową i dostrzeżenie indywidualnej specyfiki problemów. Może służyć do badań przesiewowych oraz badań służących dopasowaniu programu terapii do potrzeb dziecka, śledzenia postępów terapii i modyfikowania jej w razie potrzeby. Pozwala na określenie prawdopodobieństwa występowania ADHD. Zakres używanych form do badania to: Wywiad kliniczny rozwojowy dziecka, Test MOXO oraz Kwestionariusz CONNERS 3. Badanie w wersji online jest dla dzieci od 7 r. ż. do 17 r.ż.. W ramach ceny za diagnozę jest wliczona opinia psychologiczna. |
Diagnoza ADHD dla dziecka (CONERS 3) | Kwestionariusze Conners 3® to znakomite narzędzia pomocnicze służące do diagnozy ADHD i zaburzeń współwystępujących, takich jak zaburzenia zachowania i zaburzenia opozycyjno-buntownicze. Proces diagnostyczny testami CONNERS 3 rozpoczyna się wstępnym wywiadem z rodzicami/opiekunami dziecka oraz rozpoznaniem zasobów oraz obszarów do rozwoju w różnych płaszczyznach funkcjonowania dziecka, z uwzględnieniem ciąży i porodu oraz sytuacji rodzinnej. |
Psychoedukacja / Psychoedukacja online | Psychoedukacja jest procesem edukacyjnym, który pomaga osobom z ADHD zrozumieć swoje zaburzenie i radzić sobie z nim w codziennym życiu. Celem psychoedukacji jest nauczanie technik radzenia sobie z ADHD, takich jak planowanie, organizowanie czasu, kontrola impulsów, czy poprawa koncentracji. Czas trwania konsultacji to 12 spotkań, jednak może on zostać wydłużony – w zależności od potrzeb pacjenta. |
Proces diagnozy i narzędzia diagnostyczne
Dotyczy osób dorosłych oraz dzieci i młodzież.
Usługa | Opis |
Badanie MMPI-2 | Kwestionariusz MMPI-2 może pomóc w wykryciu objawów: depresji, zaburzeń osobowości, lęku, zaburzeń psychotycznych czy urojeniowych. Dzięki MMPI-2 możliwa jest również ogólna ocena stanu psychicznego. |
Diagnoza inteligencji (dorośli i dzieci) – Stanford-Binnet 5 | Średni czas przeprowadzenia testu SB5 to 15 do 90 minut, w zależności od stosowanej skali i wieku pacjenta. Pełna skala IQ zajmuje zazwyczaj od 45 do 90 minut, Skala skrócona IQ od 15 do 20 minut. SB5 to powszechnie stosowany na świecie, indywidualnie przeprowadzany specjalistyczny test oceniający inteligencję i zdolności poznawcze w populacji i w szczególności w grupach specjalnych. Test odpowiedni dla badanych w wieku od 2;0 do 69;11 lat (w tym dla osób z niepełnosprawnością intelektualną). Pełna skala IQ składa się z 10 podskal. Skala skrócona składa się z dwóch testów kierujących (ścieżek dojścia) – Serie/matryce oraz Słownik. Skali skróconej SB5 można używać m.in. do badań neuropsychologicznych, gdzie dodatkowo stosuje się inne baterie testów uzupełniające pomiar wykonany z zastosowaniem SB5. Testy oparty jest o najbardziej aktualną teorię inteligencji CHC. Badanie to nie nie może być prowadzone w formule online. |
Diagnoza osobowości NEO-PI-R | Kwestionariusz do diagnozy cech osobowości zawartych w modelu pięcioczynnikowym, uwzględniający także poszczególne składniki każdej z cech Wielkiej Piątki, czym różni się od znanego u nas inwentarza NEO-FFI. Narzędzie do stosowania w diagnozie indywidualnej. Kwestionariusz obejmuje 240 twierdzeń, których prawdziwość badany ocenia w skali pięciostopniowej. |
Diagnoza osobowości NEO-FFI | Kwestionariusz do diagnozy cech osobowości uwzględnionych w popularnym modelu pięcioczynnikowym, określanym jako model Wielkiej Piątki. Pozycje kwestionariusza stanowi 60 twierdzeń o charakterze samoopisowym, których prawdziwość w stosunku do własnej osoby badany ocenia na skali pięciostopniowej. Pozycje te tworzą 5 skal mierzących: neurotyczność, ekstrawersję, otwartość na doświadczenie, ugodowość i sumienność. |
Diagnoza zaburzeń osobowości – SCID-5-PD | SCID-5-PD jest półustrukturalizowanym wywiadem diagnostycznym dla klinicystów i badaczy przeznaczonym do diagnozy dziesięciu zaburzeń osobowości (wiązki A, B i C) uwzględnionych w DSM-5®, a także innego określonego zaburzenia osobowości. |
Diagnoza spektrum autyzmu ASRS (wersja online i stacjonarna) | ASRS (diagnoza spektrum autyzmu) – ASRS obejmuje szeroki zakres zachowań powiązanych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, takich jak problemy w zakresie umiejętności komunikacyjnych, deficyty uwagi, trudności w kontaktach z rówieśnikami i z dorosłymi. Na badanie składa się: 1. konsultacja psychologiczna – trwa 50 minut i kosztuje 230 zł 2. kwestionariusz ASRS do wypełnienia przez rodzica – 70 zł 3. kwestionariusz ASRS do wypełnienia przez nauczyciela – 70zł 4. opis wyników w formie pisemnej |
ADI-R (Wywiad do Diagnozy Autyzmu ) | Wywiad do Diagnozy Autyzmu – Wersja zrewidowana (ADI-R) to poszerzony wywiad, którego celem jest zdobycie informacji niezbędnych do postawienia diagnozy dotyczącej spektrum autyzmu. ADI-R jest narzędziem powszechnie stosowanym na świecie i uznawanym za element złotego standardu w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu; często stosowany jest łącznie z ADOS-2. Przeprowadzenie tego wywiadu wymaga współpracy ze strony osoby informującej (rodzica lub opiekuna). Osoba diagnozowana nie jest obecna podczas przeprowadzania wywiadu. Przeprowadzenie wywiadu i obliczenie wyników zajmuje zazwyczaj od 1,5 do 2,5 godziny. Procedura badania jest w wysokim stopniu wystandaryzowana, aby zagwarantować, że osoba informująca przekaże systematyczny i szczegółowy opis zachowania osoby diagnozowanej. |
Badanie osobowości z opinią online | Badanie osobowości przy użyciu baterii terów MMPI-2 oraz NEO-FFI / NEO-PI-R. W połącząceniu tych dwóch narzędzie, można lepiej zrozumieć ogólne funkcjonowanie i radzenie sobie z trudn ymi sytuacjami. Badanie te jest zalecane dla osób znagającymi się z róznymi trudnościami natury psychicznej, chcących rozpocząć proces leczenia. Cały proces przeprowadzebnia badania odbywa się online. Konieczne jest korzystanie z komputera z systemem operacyjmyn Windows. W przypadku tej usługi, koszt całościowy jest mniejszy niż w przypadku oddzielnych badań przy użyciu wymienionych narzędzi diagnostycznych. To badanie można roższeżyć dodatkowo o wywiad diagnostyczny SCID-5. W przypadku rozszeżenia procesu diagozy, wspomniany wywiad jest robiony na odrębnej konsultacji. |
Diagnoza depresji | Zestaw kwestionariuszy CDI 2 zawiera komplet narzędzi diagnostycznych, które zapewniają wszechstronną ocenę symptomów depresji u dzieci w wieku od 7 do 18 lat. CDI 2 umożliwia opis dziecka z trzech różnych perspektyw. Może pomóc w identyfikacji dzieci i adolescentów cierpiących z powodu objawów depresyjnych. W połączeniu z innymi istotnymi źródłami informacji narzędzia te mogą pomóc we wczesnej identyfikacji młodzieży podatnej na depresję, a także mogą służyć do monitorowania efektów leczenia. Badanie obejmuje wywiad dioagnostyczny i kontakt z nauczycielem – wychowawcą w ramach prowadzonego wywiadu w kiedunku depresji dzieci i mlodzieży. |
Diagnostyka i opinia dla osób transpłciowych | Proces diagnostyki niezgodności płciowej i dysforii płciowej jest indywidualny i dostosowany do każdej osoby pacjenckiej. Proces kończy się wydaniem opinii psychologicznej, będącej podstawą do dalszego postępowania diagnostycznego i sądowego przy zmianie danych metrykalnych. Diagnostyka jest przewidziana dla osób od 17 roku życia. |
Test niedokończonych zdań Rottera (RISB) | Test niedokończonych zdań Rottera polega na dokończeniu rozpoczętych już zdań zapisanych na kartce papieru. Test ten składa się z 40 trzonów zdań, czyli tyle elementów należy również dopisać. Odpowiedzi osoby badanej mogą być w formie jednego słowa lub kilku, w zależności od pytania, a także potrzeby pacjenta. Treść trzonów zdań jest stała, zwykle psycholog nic nie zmienia, tylko stosuje konkretny test. Dobrze jednak zaznaczyć, że istnieje wiele różnych wersji testu Rottera. |
Inwentarz do Oceny Płci Psychologicznej (IPP) | IPP jest narzędziem służącym do oceny płci psychologicznej jednostki. Płeć psychologiczna rozumiana jest jako spontaniczna gotowość do posługiwania się wymiarem płci w odniesieniu do siebie i świata. IPP składa się z 35 pozycji (15 – skala Kobiecości, 15 – skala Męskości, 5 – pozycje neutralne), na które odpowiada się stosując 5-stopniową skalę ocen. |
BDI®-II (Inwentarz Depresji Becka) | BDI®-II jest narzędziem do pomiaru nasilenia depresji u pacjentów diagnozowanych psychiatrycznie. Może być pomocny w rozpoznawaniu epizodu depresji zgodnie z przyjętymi kryteriami diagnostycznymi oraz monitorowaniu stanu chorego. |
Test Matryc Ravena w Wersji Standard (TMS) | Test służy do pomiaru poziomu inteligencji ogólnej. Stosowany przede wszystkim do celów selekcyjnych w populacji dzieci, młodzieży i dorosłych reprezentujących przeciętny poziom intelektualny. Wykorzystywany jest również w celu wstępnej diagnozy dotyczącej inteligencji. |
TMS-PLUS Test Matryc Ravena w Wersji Standard – Forma Plus | Test służy do pomiaru poziomu inteligencji ogólnej rozumianej jako inteligencja płynna. TMS Plus składa się z 60 zadań ułożonych w 5 serii (A, B, C, D, E), po 12 zadań każda. Zadania mają postać niepełnych wzorów (matryc), a osoba badana ma dobrać brakujący fragment spośród podanych. TMS Plus jest trudniejszy od TMS-K i TMS-R. |
APIS-P(R) | Wielowymiarowa bateria służąca do pomiaru inteligencji ogólnej – stanowi zmodyfikowaną i zrenormalizowaną wersję APIS-P. Stosowana przede wszystkim do selekcji, jak i doradztwa zawodowego i poradnictwa szkolnego. Może pozwalać na trafne prognozowanie osiągnięć szkolnych. APIS-P(R) składa się z ośmiu testów: Zachowania, Kwadraty, Synonimy, Klasyfikacja, Przekształcenia Liczb, Nowe Słowa, Klocki, Historyjki. Konstruując baterię APIS uwzględniono cztery typy zdolności: abstrakcyjno-logiczne, werbalne, wzrokowo-przestrzenne i społeczne. Każdą z tych zdolności reprezentują dwa testy. Pięć testów ma po 15 zadań, a trzy – po 10. W dwu testach zadania mają charakter zamknięty, w pozostałych – otwarty. |
Kwestionariusz Komunikacji Małżeńskiej (KKM) | Kwestionariusz jest przeznaczony do badania zachowań komunikacyjnych w małżeństwie. Przydatny dla psychologów zajmujących się problematyką małżeństwa – do diagnozowania mocnych i słabych stron komunikacji w małżeństwie. Na kwestionariusz składają się dwie formy: jedna z nich przeznaczona jest do oceny własnych zachowań komunikacyjnych, druga – do oceny zachowań partnera. Każda z tych form ma po 30 pozycji, obydwie badają trzy główne wymiary komunikacji w małżeństwie: wsparcie, zaangażowanie i deprecjację. Dwa pierwsze wymiary można dodatkowo interpretować bardziej szczegółowo (wsparcie lub zaangażowanie zorientowane na ogólne samopoczucie partnera oraz wsparcie lub zaangażowanie zorientowane na konkretne problemy partnera). Osoba badana ustosunkowuje się do każdego ze stwierdzeń na pięciostopniowej skali. |
Ważne informacje
- W ramach procesu diagnostycznego, każdy pacjent otrzymuje nieodplatnie dodatkowo baterię testów przesiewowych + jest przeprowadzany wstępny wywiad diagostyczno-medyczno-społeczny. Ma on na celu dookreślenie występowania truności psychocznych z jakimi zgłasza się pacjent do procesu diagnozy.
- Ceny tych samych usług mogą znacznie różnić się od siebie. Jest to uzależnione od miejsca świadczenia usług psychologicznych (pllacówki – poradni). Niektóre usługi nie są dostępne online z uwagi na ich specyfikę.
- Szczegóły dotyczące aktualnych cen dla poszczególnych usług psychologicznych dostępne w profilu ZnanyLekarz.pl u danego specjalisty.
- W przypadku braku usługii wymienionej powyżej (na ZnanyLekarz.pl), proszę o wiadomość.
Seweryn Korczak – ZnanyLekarz.pl
Pages: 1 2